hero-img

50 jaar Ordina: Hoe blijf je de veranderingen voor?

Ordina

Changemakers

De uitdaging
In de snel veranderende digitale wereld verandert de rol van Ordina als IT-dienstverlener om waarde te blijven toevoegen voor klanten en de concurrentie voor te blijven. Ordina heeft de afgelopen jaren grote stappen gezet in het leveren van deze nieuwe propositie aan klanten, maar er is nog veel te winnen. 

Het 50-jarig bestaan van Ordina was het perfecte vehikel om terug te blikken op waar Ordina vandaan komt, maar nog belangrijker om te laten zien waar het bedrijf naartoe gaat en wat dit betekent voor verschillende doelgroepen: van medewerkers en talent tot klanten en partners. Trots en verbinding stonden hierin centraal.

De aanpak
We gingen op zoek naar het DNA van Ordina en kwamen er snel achter welke cruciale rol medewerkers spelen om 'Ahead of Change' te blijven. Zij brengen kleine en grote veranderingen teweeg in hun eigen werk en projecten door en omarmen verandering in hun eigen leven vol enthousiasme en plezier. De Changemakers campagne was een feit.

Het campagneplan was een mix van online en live, inhoud en fun, gericht op diverse doelgroepen. Daarnaast draaide de Changemakers campagne om het actief betrekken van medewerkers en hen een rol en gezicht geven in het geheel.

Het resultaat
Een jaar lang content en activaties in en rondom de Ordina kantoren. Van visionaire live ‘Inspiring Sessions’ voor klanten en medewerkers met toonaangevende sprekers tot een inhoudelijke podcast in samenwerking met MT/Sprout en Tijd.be: het business verhaal van Ordina heeft een groter platform gekregen. Inspirerende office branding, online (social) content, een campagnewebsite  en nieuwsbrieven zorgden ervoor dat ook het trotse gevoel onder medewerkers aanzienlijk werd vergroot. Met als kers op de taart een enorme toename in het aantal sollicitanten.


Meer weten? Neem contact met ons op:

Bart van Wanrooij - Managing Director bart.vw@theovaloffice.nl