Lang was het alleen een mooie droom, een auto geheel op zonne-energie. Maar in de zomer van 2022 was het ineens echt zover en kon het Nederlandse merk Lightyear die fantastische auto van de toekomst presenteren aan de wereld. Aan The Oval Office werd gevraagd om hiervoor een passend evenement te organiseren, aansluitend bij de technologische en groene standaard van het bedrijf.
Dat werd Destination Daylight, waarvoor een select gezelschap van autojournalisten en de allereerste klanten mocht afreizen naar de Spaanse Navarra, een ruige regio vol ongetemde natuur. Terwijl bij het krieken van de dag de eerste zonnestralen over de bergtoppen piepten begonnen ze aan hun proefrit, die voor de uitverkorenen een ronduit sensationele ervaring werd. Fluisterstil, bijna zwevend over de verlaten wegen beleefden ze niet alleen het begin van een nieuwe dag, maar van een heel nieuw tijdperk, een andere manier van autorijden, een stralende toekomst. 's Avonds, bij een uiteraard geheel uit lokale en biologische producten samengesteld diner, konden ervaringen worden uitgewisseld en werden gasten ambassadeurs.
Met Destination Daylight kon Lightyear overtuigend laten zien dat het de pioniersfase voorbij is. Dat de eerste zonneauto voor consumenten een feit is. Dat het bedrijf klaar is om de wereld te veroveren.