hero-img

We launched the f***ing perfect fry!

Lamb Weston

De uitdaging
Frites Atelier, opgericht door de artistieke chefkok Sergio Herman, is een premium fritesmerk in Nederland en België. Deze winkels geven een verfijnde twist aan de typisch Nederlandse cafetaria's. Frites als de ster, vergezeld van heerlijke sauzen en luxueuze toppings. Frites Atelier heeft het Hollandse snackbarconcept naar een premium niveau getild door exclusieve snacks, toppings en sauzen te introduceren. Nadat we de Frites Atelier-friet van Sergio Herman succesvol bij consumenten hadden geïntroduceerd, was het tijd om deze "f***ing perfect" high-end frites beschikbaar te maken voor de professionele chefs de cuisine. En als het om perfectie gaat, is Lamb Weston de ideale partner voor de klus. Hun vraag aan ons: hoe lanceren we dit product in een verzadigde markt?

Onze aanpak
We hebben grondig marktonderzoek gedaan, concurrenten geanalyseerd en gedefinieerd wat Frites Atelier onderscheidt. ‘Partnerschap’ kwam naar voren als een onderscheidend element. We hebben het innovatieve DNA van Lamb Weston en Sergio Herman als basis genomen voor het campagneconcept. Het doel was om koks en restaurateurs te inspireren de traditionele presentatie van frites los te laten. Vind de manier waarop je friet bereid opnieuw uit. Met "The Art of Frites" spelen we in op de artistieke kant van koks, waarbij we creativiteit op het bord en het gebruik van eigentijdse ingrediënten stimuleren. Zo ontstond een artistiek  premium brand, geïnspireerd op de oude Hollandse Meesters.

Het resultaat
Dit concept was de springplank voor een 360-graden campagne. Van pakkende campagnebeelden tot POS-materialen, een lanceringsevent en een stand op de Horecava, "The Art of Frites" kwam in uiteenlopende vormen en maten tot leven. We structureerden de campagne rond drie belangrijke thema's: artisticiteit,  vakmanschap en innovatie. Daarmee stelden we koks in staat hun vernieuwende kracht aan te spreken. Alle creatieve materialen zijn intern geproduceerd. De campagne bereikte een doelgroep van 167.495 mensen met een opmerkelijke CTR (Click-Through Rate) van 1,04% op sociale media. Het genereerde 430 hoogwaardige leads en trok meer dan 14.000 unieke bezoekers naar de campagnewebsite. Daarmee zijn de verwachtingen van onze klant en de branchenormen ver overtroffen. Eet smakelijk!

 

Meer weten? Neem contact met ons op:
Bart van Wanrooij - Managing Director bart.vw@theovaloffice.nl