In de herfst van 2022 zou eindelijk de Google Pixel smartphone in Europa worden uitgebracht. Het bureau In Good Company had hiervoor de campagne Pixel in Bloom bedacht, vol met vrolijke bloesems als tegenwicht tegen het grauwe jaargetijde. Een duidelijke metafoor voor de Google smartphone die het Europese telefoonlandschap moest gaan opfleuren. In Nederland werd de productie en uitvoering van de campagne verzorgd door The Oval Office.
Journalisten en influencers die we hadden uitgenodigd voor het launch event wisten vooraf niet dat het zou gaan om de introductie van de Pixel smartphone. Er was flink wat rumour around the brand geweest, onder andere dankzij een als teaser ingezette video, maar wát Google die dag zou gaan vertellen bleef voor iedereen een raadsel. De verrassing was dan ook groot toen Martijn Bertisen, CEO Nederland, op de persconferentie de komst van de Pixel smartphone bekendmaakte en samen met enkele collega's de belangrijkste features kon laten zien.
Die features werden verder uitgediept tijdens de spetterende party daarna. In een aantal interactieve installaties konden toonaangevende influencers en andere bekendheden de vele mogelijkheden van de Google Pixel uitproberen. We maakten tijdens die dag ook nog verschillende video's die later onder andere op social media zijn ingezet.