hero-img

Een live event om medewerkers met de strategie te verbinden.

bol

Strategy Day 2023

De uitdaging
Als directie sta je vaak voor de uitdaging hoe je medewerkers te verbinden met de purpose, de strategie en de cultuur van het bedrijf. En dat geldt ook voor bol.com: waar werken we naartoe, hoe gaan we dat doen, en hoe kan jij daaraan bijdragen in je dagelijkse werk? We hebben uitgebreid onderzoek gedaan onder de medewerkers en een toekomstbestendig, geïntegreerd communicatie framework gecreëerd, inclusief evenementen. Uit onderzoek bleek nl. dat een live-event de beste manier is om te informeren en iedereen met de strategie te verbinden: Strategy Day was geboren. Intussen zijn interne evenementen een bewezen formule voor een geweldige interne sfeer en betere verbinding tussen alle collega's.

Onze aanpak
We hebben de strategie van bol.com tastbaar gemaakt met concrete voorbeelden voor medewerkers om een actieve rol te spelen. Het event heeft gesprekken gestimuleerd, bol.com'ers de kans gegeven bij de kern van de strategie betrokken te zijn, en geïnspireerd om hun beste beentje voor te zetten. Voor en na het evenement zijn de managers betrokken om de boodschap wijd en zijd te verspreiden. 

Het strategische huis van bol kwam in het concept van ‘Our Housewarming' tot uitdrukking. Het was een inspirerende en informele manier om te laten zien dat het bol.com-huis nog uitnodigender is geworden voor alle bewoners. Het interieur heeft weliswaar een update gekregen, maar het is nog steeds hetzelfde huis voor dezelfde geweldige, blue-hearted bewoners.

Het resultaat
Meer dan 3.000 mensen namen deel aan het ‘Our Housewarming'-spektakel in Tivoli, Utrecht. Samen met de directie hebben we twee verbluffende shows neergezet met hoogwaardige video’s, zelfgemaakte muziek, heerlijke verrassingen, housewarming-cadeaus en heldhaftige bol.com-collega's die het podium betraden. De drie bedrijfsonderdelen hadden elk hun eigen ruimte in het Huis, tot leven gebracht met prachtige podiumdecoratie en boeiende 3D-beelden. Het organiseren van een programma van deze omvang vereiste intensieve samenwerking tussen bijna alle afdelingen van bol.com. Maar wow, het was de moeite waard! De algehele ervaring kreeg een indrukwekkende NPS-score van 7,7, waarmee het het best beoordeelde interne evenement van het jaar was.

 

Meer weten? Neem contact met ons op:
Bart van Wanrooij - Managing Director bart.vw@theovaloffice.nl