hero-img

In het weekend van 26 november 2022 nam The Oval Office in totaal 6 Bea-Elephants mee naar huis, een absolute prestatie. Zo kreeg hun case ‘BMW - Moments of Inspiration’ een Gold Award en was hun case ‘Vies Brisées’ (Shattered Lives) de grote winnaar met 5 Awards: de Special Award for Best Creativity, de Press Award, een Grand Prix, een Silver en een Bronze Award. De twee award winning cases zijn afkomstig van het Belgische en Franse team van The Oval Office.  

CEO van The Oval Office is trots

Op 26 november vond in Rome het Bea World international festival of events and live communication plaats. Onderdeel van het festival zijn de Bea World Best Event Awards, die voor de 17e keer zijn uitgereikt. The Oval Office is erg trots op de awards die zij in ontvangst mocht nemen. Wouter Boits, CEO The Oval Office: “Als je weet dat onze twee winnende projecten werden gekozen uit meer dan 350 cases uit 32 landen, geselecteerd door een jury bestaande uit 33 ervaren klanten, dan besef je het uitzonderlijke karakter van deze lijst van prijzen. Het is echt indrukwekkend!”


5-voudig award winning case: Vies Brisées

De case die groots in de prijzen viel, genaamd ‘Vies Brisées’ (Shattered Lives) bestond uit een onverwachte en opvallende kunstinstallatie om de Fransen te wijzen op de gevaren van telefoneren tijdens het rijden. The Oval Office creëerde een harde tentoonstelling in samenwerking met de kunstenaar Simon Berger, bekend om zijn portretten van verbrijzeld glas. Op de schermen van 5 enorme smartphones (2,5 m hoog) die op de Place de la République in Parijs stonden opgesteld, onthulde de kunstenaar, door het glas met zijn hamer te breken, de gezichten van verkeersslachtoffers die midden in een gesprek om het leven kwamen. Deze intense portretten in verbrijzeld glas, aangebracht op smartphones, roepen onmiddellijk de schok op van het ongeval, de verbrijzelde voorruiten en de levens die voor altijd zijn veranderd.

Gold award winning case: Moments of Inspiration

Voor BMW organiseerde The Oval Office een lanceringsevenement omtrent de nieuwe BMW-modellen, met speciale aandacht voor het luxesegment. Het doel was om de moeilijke doelgroep voor de luxe auto's te overtuigen om naar dit evenement te komen en de nieuwe modellen te ontdekken. Door bezoekers gedurende het hele evenement onder te dompelen in de wereld van BMW en haar modellen, werd BMW heel nadrukkelijk gekoppeld aan de wereld van innovatie, duurzaamheid en luxe. Ook de boodschap "It's you that inspires us" moest duidelijk voelbaar zijn. Een technische opstelling met een volledige 360°-beleving zorgde ervoor dat iedereen echt in de show werd getrokken. De 21 auto's kwamen van alle kanten en verrasten zo de gasten op elk moment.