Randstad

Randstad

Hoe betrek je 38.000 medewerkers in 39 landen bij een nieuw initiatief dat vrijwilligerswerk mogelijk maakt onder werktijd?

Randstad heeft voor elk van de 39 landen waar zij actief is het platform Randstad With Heart ontwikkeld dat de Human Forward visie verder tot leven brengt . Op dit platform kunnen medewerkers acht uur, die zij jaarlijks krijgen, inzetten voor vrijwilligerswerk. Medewerkers kunnen zelf een project plaatsen dat zij een warm hart toedragen of ze sluiten aan bij een project dat reeds door een andere collega is geïntroduceerd. Een programma met potentie: namelijk meer dan 300.000 uren vrijwilligerswerk op jaarbasis.

 

Hoe zorg je ervoor dat een onbekend platform  bekend en gevonden wordt en dat er een intrinsieke motivatie ontstaat te participeren?

 

De ‘Let your heart speak’ campagne enthousiasmeerde medewerkers wereldwijd. Met een prikkelend voortraject, een opvallende lancering en met hartverwarmende content. We kozen ervoor om te communiceren over dat wat het hart echt raakt. Daarom spelen in deze campagne de reeds actieve medewerkers van Randstad zelf de hoofdrol en inspireren zij anderen met hun bijzondere vrijwilligers ervaringen.

 

Voor de interne community The Buzz  werd een teaservideo gemaakt met bestaande vrijwilligersprojecten. Deze bijzondere en impactvolle projecten van Randstad medewerkers waren een oproep aan anderen om te pre-registreren op het platform om ook zelf actief te kunnen worden. Online mailings gaven meer informatie en inspiratie over de aanstaande lancering.

 

Tijdens de wereldwijde aftrap lagen in alle kantoren hartvormige leaflets met de oproep ‘Let your heart speak!’. Duizenden hartvormige ballonnen met gift cards stonden symbool voor 8 uur vrijwilligerswerk. Elke medewerker ontving zijn of haar gift card. In de weken die volgden filmden we de eerste persoonlijke portretten van vrijwilligers in actie met prachtige indringende verhalen.

 

 

 

Persoonlijke challenge

Met een unieke activatie bij de lancering riep CEO van Randstad, Jacques van den Broek, in een video medewerkers op om hem uit te dagen. Aan welk project moest hij zijn acht uur besteden? Collega’s deden een pitch om voor hun project te kiezen via The Buzz, de global Randstad community.. Elk jaar kiest Jacques een ander goed doel ergens ter wereld om daar samen met collega’s aan werken. De campagne is afgesloten met een aftermovie, waarbij Jacques van den Broek langsgaat bij het “winnende” vrijwilligersproject en collega’s blijft oproepen om hun hart te laten spreken.

Randstad CEO, Jacques van den Broek: “Randstad With Heart brengt onze Human Forward-belofte tot leven. Mensen vormen de kern van ons bedrijf en we willen graag onze kennis en ervaring gebruiken om een ​​positieve bijdrage te leveren aan de samenleving. Randstad With Heart stelt samen met andere sociale- en vrijwilligersprogramma’s medewerkers van Randstad in staat om gemeenschappen over de hele wereld te ondersteunen.”

Met Randstad With Heart werden 38.000 medewerkers bereikt in 14 talen in 39 landen.

#
#