KFC

KFC

Hoe zorg je voor nog meer betrokkenheid en aandacht voor kwaliteit bij de werknemers die achter de schermen voor het succes zorgen? Hoe zorg je tegelijkertijd dat ze zich meer gewaardeerd voelen?

Een belangrijke succesfactor in de KFC restaurants is de inzet van de KFC kok. Hij of zij zorgt voor de perfecte bereiding van unieke KFC recepten. KFC wilde deze belangrijke groep medewerkers zichtbare waardering geven om ze zo nog meer te motiveren veel aandacht te besteden aan kwaliteit, snelheid en andere bereiding vaardigheden.

Vanuit de originele filosofie van de founder van KFC,  Colonel Saunders, is door The Oval Office het employee engagement programma ontwikkeld.

In het “The Colonel’s Tournament”, een programma van 3 maanden, werden de Koks en hun teams zowel competitief, als op kennis, als op vaardigheden uitgedaagd. Door middel van één communicatiestrategie (DM, word to mouth, verschillende rondes & foto’s/video’s) met meerdere touchpoints in een korte periode is de rest van de organisatie hierbij betrokken. Het resultaat was geweldig, 85% van de filialen meldde zich aan om mee te doen, koks voelde zich gemotiveerd om de lat hoger te leggen en gewaardeerd om dit vol te houden.