hero-img

Nieuwe auto, nieuwe dag, nieuw tijdperk

Lang leek het alleen een mooie droom, een auto geheel op zonne-energie. Maar in de zomer van 2022 was het ineens echt zover en kon het Nederlandse merk Lightyear de auto van de toekomst presenteren aan de wereld. Aan The Oval Office werd gevraagd om hiervoor een launch evenement te organiseren, aansluitend bij de hoogwaardige technologische en groene ambities van het bedrijf.

Dat werd Destination Daylight, waarvoor een select gezelschap van autojournalisten en de allereerste klanten mocht afreizen naar de Spaanse Navarra, een ruige regio vol ongetemde natuur. Terwijl bij het krieken van de dag de eerste zonnestralen over de bergtoppen piepten begonnen ze aan hun proefrit, die voor de uitverkorenen een ronduit sensationele ervaring werd. Fluisterstil, bijna zwevend over de verlaten wegen beleefden ze niet alleen het begin van een nieuwe dag, maar van een heel nieuw tijdperk. Een andere manier van autorijden, een stralende toekomst. 's Avonds, bij een geheel uit lokale en biologische producten samengesteld diner, kon iedereen ervaringen uitwisselen en werden  aanwezigen echte ambassadeurs van Lightyear.

Met Destination Daylight liet Lightyear overtuigend dat het de pioniersfase voorbij is. Dat de eerste zonneauto voor consumenten realiteit werd. Jammer dat Lightyear de volgende fase niet doorstaan heeft. Maar gelet op de publiciteit rond het terziele gaan heeft het aan de introductie niet gelegen.

 

Meer weten? Neem contact met ons op:
Bart van Wanrooij - Managing Director bart.vw@theovaloffice.nl 

Services

  • Events & Live Experiences