Donderdag 15 september vond de eerste YouTube Brandcast live editie van Nederland plaats in de Maassilo Rotterdam. Een evenement voor adverteerders, creators en bureaus. Een evenement om de waarde van YouTube te ontdekken, samen met nieuwe inzichten en perspectieven over het platform. Tijdens de avond stonden de briljante makers van YouTube op het podium, van creators tot adverteerders. Alles om te laten zien dat YouTube de mainstream is.
Bij binnenkomst kwamen de gasten in een maze terecht. Twee routes met verschillende subculturen die op dit moment een trend zijn op YouTube. Elke subcultuur werd ondersteund door een belangrijke creator in die niche. Zo was er o.a.: sport met Tour de Tietema, uninhabited world met Govert Sweep, beauty met Nikki Tutorials, fitness met Michelle Langerak en extreme met Glow Movies. Ook werden gasten op hun route verrast met een live ‘hidden’ music performance door BENR en Kimberly Fransens, was er de mogelijkheid om mee te doen aan een pull up contest en waren en konden ze zich laten opmaken door een echte make-up artist. Uiteraard werden gasten gestimuleerd om zelf connecties en content te maken voor hun socials.
Na een versnapering namen de gasten plaats voor de show die werd gepresenteerd door Defano Holwijn. In de show stonden verschillende sprekers en artiesten op het podium. Zo was er een spetterende opening door Ronnie Flex & The Fam, inspirerende woorden door Head of YouTube Benelux Marijn Poeschmann, namen Marit Brugman en Soufiane Touzani het publiek mee in wat YouTube voor hen betekent, presenteerden HEF x Zeeman een client case en was er een prachtig optreden door Emma Heesters. Na de show was het tijd voor de after party met toffe optredens van Rondé, Broederliefde en headliner Fatboy Slim.
Dit project was in samenwerking met We Are Era; zij waren verantwoordelijk voor de artiesten en de inhoud van de show.
Check de aftermovie hieronder: