ActivatieContentcreatieInspiratie

Win-win: partnership bij merkactivatie.

Brand Activation

Zakelijke partnerships komen steeds vaker voor. Waarom werkt Go Pro samen met Red Bull, wat is het nut van Uber & Spotify, hoe gebruikt Levi’s Pinterest en waarom verbindt Nike zich aan een tech merk als Apple? Meer dan ooit zoeken organisaties naar relevante connecties voor een partnership. Waarom en hoe dan precies? Dat lees je in deze blog. 

Het nut van een partnership is dat beide partijen voordeel behalen, of dit nu een gezamenlijk of eigen te behalen doel is. Niet alleen doelen staan centraal, maar een algehele win-win situatie. Deze kunnen zich uiten in een verbetering in kwaliteit, nieuwe expertises, meer betrokkenheid, relatiebeheer of een podium voor je merk. Merken binnen een partnership versterken elkaar. Dat is exact waar The Oval Office, MWG en zijn partners bij hielp.

Twee belangrijke criteria: de doelgroep en identiteit 

Op 16 mei 2019 organiseerde The Oval Office, AllOut, hét media festival van Nederland! Geïnitieerd door MWG, de branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie. Het evenement bestond uit een mediacongres, awardshow en een groot feest. Meer dan 900 communicatie professionals bezochten het evenement, waardoor het voor merken relevant werd om exposure te hebben tijdens AllOut. MWG bood een podium voor vrienden/ partners & sponsoren met als voorwaarde bij te dragen aan de ervaring van de bezoeker op het festivalterrein en daarbuiten via online media. Een belangrijke overweging is dat deelnemende merken zich konden identificeren met het de uitstraling van het festival. Wanneer daar een goede klik is en de merkactivatie aan de voorwaarden voldoet is er een grotere kans op een win-win situatie.

Let’s get creative: 11 merkactivaties op 1 festival

The Oval Office ontwikkelde een merkactivatie-keuzemenu voor de partners/sponsoren van MWG om deel te nemen aan het MWG festival. Via de belevingsvolle activaties kwamen bezoekers in contact met diverse merken zoals Talpa, Jean-Mineur, BNR en Brand Deli.

Ook heeft The Oval Office ook enkele custom made activaties ontwikkeld. In totaal zijn er 11 verschillende merkactivaties uitgevoerd passend bij ieder merk en bij de doelgroep. Enkele voorbeelden zijn: Video opnamen & streams op verschillende plekken op het festivalterrein en daarbuiten, game center & een silent disco in een secret area, branded F&B hubs en een make up station voor de bezoekers. Al deze merkactivaties droegen bij aan de totaalbeleving van het AllOut festival.

Kortom..

…zoek je partner op, ga om tafel, en co-creëer! Kijk naar gedeelde doelen en waarden en werk samen naar een plan! Of help je sales collega’s een handje en ontwerp een creatief sponsor deck met relevante merkactivaties die je proactief kunt voorstellen.