Inspiratie

Rode knop voor drama!

Benieuwd waar experience bureau MOVE zoal inspiratie vandaan haalt voor haar business cases? Het idee voor deze TK Maxx pop-up fashion show heeft alles te maken met een rode knop en een heleboel drama.

Een dramatische verrassing

Het begint allemaal op een saai plein in België, waar normaal nooit iets gebeurd. Midden op het plein staat een rode knop. Daarboven een bord waarop staat geschreven: ‘push to add drama’. Van die drama is niks gelogen. Zoals je hieronder in het filmpje kunt zien ontvouwd zich een enorm spektakel op het plein.

De flashmob blijkt een inspiratiebron voor velen. Alvorens MOVE er een variant op maakt verschijnen over de hele wereld rode knoppen op openbare plekken. Wanneer voorbijgangers op de knoppen drukken gebeurt er van alles. Zoek vooral eens op YouTube naar ‘red button to add drama’.

De TK Maxx case in het kort

Een rode stoel word op het midden van een plein gezet. Erboven een aanduiding: ‘neem plaats!’ De nieuwsgierige persoon die het aanbod aanneemt zit opeens front row bij een fashion show. De DJ start de muziek, een ober brengt een glaasje bubbels en vanuit een bakfiets ontrold zich een rode loper. Op deze plots ontstane catwalk showen modellen de kleding van TK Maxx. Net als de kleding bij TK Maxx zijn de pop-up shows net zo snel weer verdwenen als dat ze zich presenteren. Want: weg=weg!

Lees hier meer over Experience Marketing, waar dit een dramatisch voorbeeld van is!