Trends

Experience Glow in Eindhoven

Evenementexperience marketingtechnologie

Event Tip!

Van 7 tot en met 14 november 2015 staat Eindhoven weer volop in het teken van lichtkunstfestival GLOW. Kunstenaars uit binnen- en buitenland bieden met lichtinstallaties, -sculpturen, -projecties en performances de toeschouwers een verrassend nieuwe kijk op de stad. GLOW is gratis toegankelijk en trok vorig jaar maar liefst 650.000 bezoekers.

Lichtstad

Eindhoven staat bekend als de lichtstad van Nederland en in november ook van Europa. Tijdens GLOW staat de stad vol op in de schijnwerpers. Ieder jaar worden er tientallen schitterende lichtcreaties getoond langs de speciaal uitgezette routes. Het jaarlijks terugkerende evenement is daarom een echte beleving om zelfstandig, met familie of met vrienden te bezoeken. De stad geeft hiermee gehoor aan experience marketing.

Philips

Ondanks dat Eindhoven haar bijnaam oorspronkelijk te danken heeft aan de lucifer fabriek speelt Philips hier ook een grote rol in. De wereldwijd gevestigde electronica concern werd in 1891 opgericht in Eindhoven met gloeilampen als eerste product. Tegenwoordig staat in Eindhoven het Lighting Application Center (LAC) van Philips. Bezoekers ervaren hier hoe de nieuwste technologie├źn steden veiliger en aantrekkelijker maken voor inwoners en toeristen. Zien, voelen en beleven, daar draait het om in het innovatieve Philips belevingscentrum. Deze experience is ook het hele jaar door online te bezoeken via een interactieve tour.