Inspiratie

CDAY18 – Inspiratie voor 700 professionals

belevingconferentieeventEvent Designeventmarketingstorytelling

The Oval Office is officieel partner van CDAY18, het nationale vakcongres voor communicatieprofessionals. Het congres trok dit jaar ca. 700 bezoekers en zat boordevol kennis en inspiratie. Wij gaven een ‘onvergetelijke’ fasterclass en speelden een quiz met 250 deelnemers.

 

 

Fasterclass ‘Het creëren van onvergetelijke communicatie’

We gaven de fasterclass ‘het creëren van onvergetelijke communicatie’ i.s.m. Zcene Moving Media. Hierbij keken we op belevingsvolle wijze in de hersenen en zoomden in op de werking van het lange termijngeheugen. Hoe zintuigen allesbepalend zijn voor het creëren van langdurige herinneringen. Samen met actrice Jennifer Evenhuis werden de criteria voor het vertellen van een goed verhaal (the world, the protagonist, the quest en the solution) tot leven gebracht met een kort en bijzonder verhaal. Als afsluiter lieten we voorbeelden uit de praktijk zien. Bekijk hier de videosamenvatting gemaakt door videonieuwsbericht.

Uitslag quiz

Tijdens de lunch hebben twee van onze eigen merkambassadeurs ca. 250 mensen drie quizvragen voorgelegd. Maar wat waren de juiste uitkomsten? Dat zijn de onderstaande, in dik gedrukt!

 

Vraag 1

The Oval Office deed 2017 onderzoek onder 943 marketing- en communicatiespecialisten. Hieronder staan de drie meest genoemde redenen waarom zij online en offline merkbelevingen inzetten. Welke top 3 denkt u dat er uit dit onderzoek kwam?

  1. Sales & Lead Generation – 2. Brand Engagement – 3. Brand awareness
  2. Brand Engagement – 2. Brand awareness – 3. Sales & Lead Generation
  3. Brand Awareness – 2. Brand Engagement – 3. Sales & Lead Generation

Het onderzoek dat uitgevoerd werd door onze collega’s in België vindt u hier.

 

Vraag 2

Dit zijn de 4 communicatietrends van Logeion 2018/19: Creating shared value, Van netwerk naar bubble, Always Spot On, Verbeelden en Beleven. Wat wordt er over deze laatste trend gezegd?

  1. De impact van communicatie is in toenemende mate afhankelijk van verbeelding en beleving. Met als nieuwe toepassingsmogelijkheden ‘Virtual- en Augmented Reality’.
  2. In de enorme hoeveelheden van informatie is het steeds belangrijker te bekijken hoe je nog impact kunt hebben. Technologie en oog hebben voor communicatie gericht op andere zintuigen, bieden nieuwe mogelijkheden.
  3. De betekenis hiervan voor communicatie(professionals) is dat er ook noodzaak is voor een specialistische rol in het zoeken naar nieuwe vormen van communicatie.
  4. Alle bovenstaande antwoorden zijn juist.

Meer over deze trends vind u hier.

 

De gelukkige winnaar van onze quiz krijgt vandaag de uitslag te horen!