Geen onderdeel van een categorie

THE OVAL OFFICE OFFICIEEL GELANCEERD IN AMSTERDAM

Sinds september heeft Move, dat al 25 jaar in de Nederlandse markt bekend staat om haar succesvolle events en brand activations, een nieuwe naam: The Oval Office. Dit werd op 29 november samen met relaties gevierd in het NewWerktheater in Amsterdam. Met een opmerkelijke keynote van Cody Keenan, director of speechwriting van Obama.

Bekijk hier de video.

 

Live + communicatie speelt sterk in op actuele behoeftes

Wouter Boits, founder van The Oval Office, gaf aan hoe de missie van The Oval Office ‘Mensen merken laten beleven’ perfect aansluit bij de huidige tijdsgeest. De toenemende mate van digitale en mobiele communicatie, de steeds complexere wereld en een dalend vertrouwen in ‘vaste waarden’ zijn  factoren waar je als communicatieprofessional niet meer om heen kan. ‘Mensen hebben een groeiende behoefte aan authenticiteit, aan transparantie en wederzijds respect. Ze willen zelf de keuze kunnen maken of een merk wel of niet bij hen past. Men verwacht dat merken hen als uniek individu begrijpt en niet enkel als ‘consument’. Het zijn deze ontwikkelingen die de missie van The Oval Office voeden. Pas als merk en mens elkaar écht voelen is onze missie geslaagd’, besluit Wouter Boits.  Hij is naast founder ook CEO van het Belgische The Oval Office en samen met Christine van Dalen (Bureau voor Reuring) eigenaar van de Nederlandse organisatie.

Director of speechwriting Obama over storytelling met impact

Niemand minder dan Cody Keenan, Director of Speechwriting van President Barack Obama, gaf op uitnodiging van The Oval Office een unieke inkijk in de gang van zaken in het Witte Huis. Keenan sprak over de kunst van speechwriting en de impact van empathische storytelling. Als belangrijkste basisingrediënten noemde Keenan vier zaken; keep it personal, keep it real, keep it concise and keep it simple. Echter, om een geweldige speech te schrijven sprak hij over het belang van authenticiteit en empathie als onmisbare kwaliteiten. Volgens Keenan zijn dit zaken waar Obama van nature over beschikt en daardoor een groot publiek weet te boeien en binden. Daarnaast sprak hij over de kracht van live ervaringen. ‘Wanneer je een speech van Obama hoort of ziet op televisie dan krijg je duidelijk zijn boodschap mee, maar wanneer je daadwerkelijk aanwezig bent bij een van zijn optredens voel je je een onderdeel van iets groters. Als de impact van een dergelijke live ervaring dan nog eens uitvergroot wordt via TV en social media dan weet je dat er iets bijzonders is gebeurd. Dat is de kracht van live + communicatie’, aldus Keenan.

Mooie klanten voor de Lage Landen

De Managing Director van Nederland, Bart van Wanrooij, gaf aan dat met een team van meer dan 70 professionals, van grafische en digitale specialisten tot creatieve denkers en productionele doeners het Belgisch-Nederlandse businessmodel van The Oval Office een sterke mix aan expertises biedt.

Voor vaste klanten in Nederland en België waaronder Google, BMW, Nintendo, Heineken, Apple, Adobe, Inbev, VOPAK, TK Maxx en vele anderen biedt deze ontwikkeling nieuwe kansen. Zij kunnen dezelfde integrale benadering verwachten: kwalitatieve events en brand activations verweven met verrassende communicatie-concepten… over de grenzen heen.

Bekijk hier alle foto’s.